גפני בצפת: "צפת בפריחה תורנית שלא נראתה שנים רבות"

    איתי גדסי No Comments on גפני בצפת: "צפת בפריחה תורנית שלא נראתה שנים רבות"

    יו"ר ועדת הכספים חה"כ הרב משה גפני וסגר"ע ב"ב מנחם שפירא ביקרו במוסדות התורה בצפת • גפני: למשפחות המתגוררות כאן זכות מיוחדת. הן מחיות את ההיסטוריה הרוחנית העשירה של בירת הגליל מימות מרן הבית יוסף זיע"א

    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך ביקור שערך השבוע, יו"ר ועדת הכספים חה"כ הרב משה גפני יחד עם מנהל המחלקה המוניציפלית הרב מנחם שפירא במוסדות התורה בצפת, נוכחו לראות את ההתפתחות המרשימה של המוסדות התורניים – 'ישיבת צפת', בראשות הרב הגאון רבי מרדכי דב קפלן שליט"א הכוללים תלמוד תורה בניהולו של הרה"ג רבי זליג דיסקין שליט"א, בית ספר, גני ילדים וכולל אברכים.

    "זו צפת שלא הכרתי מעודי", אמר הרב גפני, "ניכר לעין שיש כאן מוסדות תורניים איכותיים במיוחד, דבר שמעניק אופציה מצוינת למגורי משפחות בני תורה בעיר. חשוב שאנשים יידעו זאת". עוד ציין כי "זכות ראשונים שמורה גם לכולל האברכים החשוב "נחלת נפתלי" בראשות הגאון רבי שמואל אביגדור פייבלזון שליט"א". במהלך הביקור נערך מעמד 'חנוכת הבית' לארבע כיתות חדשות שנבנו עבור תלמוד התורה.

    סגר"ע בני ברק ומנהל המח' המוניציפלית של "דגל התורה" הרב מנחם שפירא דיבר בארוכה על ההתפתחות המוסדות, דבר הגורם לפתרון הדיור והגעת אברכים וזוגות צעירים חדשים לעיר לאור המרחב הקהילתי והתפתחות הכוללים והמוסדות.

    הסיור התקיים יחד עם חברי מועצת העירייה ובכיריה, ובהם מנכ"ל העירייה רוני בן אבו, גזבר העירייה משה מדר, יו"ר מחלקת חינוך מוטי כהן, כן השתתף בסיור פרג' פראג' האחראי על תחום בינוי במשרד החינוך.

    מאה תלמידים חדשים מידי שנה

    במהלך הסיור התקיימה פגישה ובה אמר יו"ר ועדת הכספים: "כל שנה מתווספים למוסדות כמאה תלמידים חדשים והמבנים הנוכחיים אינם נותנים מענה אף לא למצב הקיים, ויש צורך דחוף לשבת ולטכס עצה איך לתת מענה של מבני קבע למוסדות, כדי שלא יעמדו במצב של שוקת שבורה כל שנה מחדש".

    במהלך הביקור הוצגו נתונים מלאים של מוסדות 'ישיבת צפת' כאשר לעת עתה לומדים 574 תלמידים כ"י במוסדות, וכ-90 אברכים משמיעים את קול התורה ברמה, בהיכל הישיבה השוכן מעל מבנה הת"ת שבעיר העתיקה.

    הרב גפני השתתף גם ב'סיום מסכת' שנערך על ידי האברכים ובמהלך משא תורני שנשא אמר: "יש למשפחות המתגוררות כאן זכות מיוחדת. הן מחיות את ההיסטוריה הרוחנית העשירה של בירת הגליל מימות מרן הבית יוסף זיע"א. אילולא הן – העיר הזו הייתה 'נעלמת' רוחנית כמו עוד ערים ברחבי הארץ.

    "את הביקור הראשון כדי לעשות חילים למען 'דגל התורה'", גילה הרב גפני, "עשיתי כאן – בעיר הקודש צפת, בביתו של רבה הגאון רבי שמחה קפלן זצ"ל. ניתן לומר שלא היו פה כמעט חיים רוחניים. משפחות בודדות של בני תורה התגוררו כאן". לאחר מכן ביקרה המשלחת במוסדות 'אור יקר' שבראשות הרה"ג רבי ירמיה כהן שליט"א, שם עמד על ההתפתחות המרשימה של עולם התשובה בעיר, המסועפת מפעילות הישיבה כשהגר"י הכהן שליט"א בירך את העשייה הברוכה של נציגי דגל התורה בעיר.

    בביקור השתתפו: חבר מועצת העירייה מטעם 'דגל התורה' הרב עמנואל לוי, הרב אליעזר לזר – חבר מועצת העירייה, סגן ראש העירייה מטעם ש"ס הרב נהוראי לחייאני, ראש אגף החינוך הרב נחמן גלבך, הרב שלמה פולק עוזרו של הרב גפני. ראשי ארגוני ה'קירוב' בעיר – הרב נחום גוטרמן יו"ר ארגון 'מיתר שבלב' והרב אברהם ישראל פרידמן יו"ר מכון 'בלבבי – יהדות מלב אל לב'.



    0 תגובות